تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 22:37
112 بازدید
کد خبر : 208777

مرسدس ویژن One-Eleven ادای احترام به نمونه اولیه C111 در سال ۱۹۷۰ رونمایی شد

مرسدس ویژن One-Eleven ادای احترام به نمونه اولیه C111 در سال ۱۹۷۰ رونمایی شد

  مرسدس بنز کانسپت Vision One-Eleven را معرفی کرد که به گفته سازنده، “تعبیری پیشرو از نماد برند دهه ۷۰” است. هایپرخودروی جدید دو سرنشینه، دارای طراحی بیرونی یکپارچه چشمگیر، درب های گولینگ و کابین خلبانی پر زرق و برق با روکش نقره ای، به عنوان ادای احترامی به C111 آزمایشی این شرکت ساخته شده

 

مرسدس بنز کانسپت Vision One-Eleven را معرفی کرد که به گفته سازنده، “تعبیری پیشرو از نماد برند دهه ۷۰” است.

هایپرخودروی جدید دو سرنشینه، دارای طراحی بیرونی یکپارچه چشمگیر، درب های گولینگ و کابین خلبانی پر زرق و برق با روکش نقره ای، به عنوان ادای احترامی به C111 آزمایشی این شرکت ساخته شده است که ۱۶ نمونه از آن در دو نسل برای انواع مختلف تولید شده است. آزمایش ها و برنامه های توسعه در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۷۰.

 

مرسدس برای تجلیل از کانسپت جدید، مجموعه‌ای از لوازم جانبی One-Eleven، از جمله کیف آخر هفته، عینک آفتابی، هودی، کلاه و قاب گوشی هوشمند ساخته است که همگی دارای حروف Limited Edition 1 of 111 هستند.

 

پیشرانه مرسدس بنز ویژن One-Eleven

Vision One-Eleven از دو موتور الکتریکی شار محوری نصب شده در پشت شرکت بریتانیایی Yasa و یک باتری با سلول‌های استوانه‌ای خنک‌شده با مایع و شیمی سلولی جدید که برای استفاده در بخش فرمول ۱ مستقر در بریتانیا مرسدس-AMG ساخته شده است، استفاده می‌کند. این کانسپت همچنین سرنخ هایی از پیشرفت های پیشرانه EV که مرسدس برای خودروهای اسپرت برقی آینده خود در نظر گرفته است، ارائه می دهد.

 

این شرکت آلمانی ارقام قدرت یا برد را برای آخرین مفهوم طراحی خود منتشر نکرده است، اما گفته است که پیشرانه با پیکربندی منحصربه‌فرد آن «پتانسیل آن را دارد که تحرک الکتریکی را به سطح جدیدی از عملکرد و کارایی برساند».

 

مدیر ارشد فناوری مارکوس شفر گفت: «مرسدس بنز ویژن One-Eleven مسیرهای جدیدی را برای عملکرد آینده بررسی می کند. این خروجی قدرتی شبیه موتور اسپورت ارائه می دهد.

 

موتورهای شار محوری برای تولید در مقیاس بزرگ توسط مرسدس و یاسا توسعه می‌یابند، و همراه با برخورداری از قدرت و چگالی گشتاور برتر نسبت به موتورهای شار شعاعی موجود، به دلیل طراحی باریکشان، مزایای بسته‌بندی عمده‌ای را به همراه دارند.

 

یاسا می گوید وزن موتور شار محوری آن فقط یک سوم وزن موتورهای شار شعاعی است که توسط مرسدس بنز در خودروهای برقی EQ فعلی خود استفاده می شود. یاسا که در آکسفورد مستقر است، از سال ۲۰۲۱ ۱۰۰ درصد زیرمجموعه مرسدس بوده است.

 

طراحی مرسدس بنز Vision One-Eleven

استایل One-Eleven ترکیبی از فرم‌های بدنه با سطح تمیز و یک سایبان شیشه‌ای هموار با مجموعه‌ای از عملکردهای آیرودینامیکی پیشرفته و جزئیاتی است که به شدت بر سری C111 تأثیر می‌گذارد. قسمت جلویی کم‌تنظیم شبیه نمونه‌های اولیه قدیمی C111 است، با بخش دماغه بلوفی که دارای یک جلوپنجره پیکسلی با چراغ‌های جلو گرد است که توسط یک تقسیم‌کننده فیبر کربنی بزرگ مشخص شده است.

تمرکز آشکار One-Eleven روی کارایی آیرودینامیکی منجر به سه ورودی هوا درست در پشت چراغ‌های جلو شده است. همراه با این دریچه های هوای دوقلو و یک شیشه جلوی شیب دار – ۷۰ درجه – وجود دارد که قسمت جلویی سقف را تشکیل می دهد.

 

در همین حال، رکاب‌های فیبر کربن عریض که در فاصله بین دو محور قرار گرفته‌اند، با عناصر «تیغه» و دریچه‌های بادگیر در پشت درها ترکیب می‌شوند تا هوای خنک را به سمت موتورهای عقب هدایت کنند.

 

سطح صاف بدنه خودرو با فرم‌های بسیار گرد ترکیب شده است، از جمله قوس‌های چرخ‌های بسیار متورم که به ترتیب چرخ‌های ۲۷۵/۳۵ R22 و ۳۱۵/۳۰ R22 را در جلو و عقب قرار می‌دهند. پانل های جانبی منحنی برجسته، که در درب های بلند گولینگ ادغام شده اند، بالا می روند تا دسترسی آسان به داخل را فراهم کنند.

 

قسمت عقب One-Eleven تحت سلطه یک اسپویلر بزرگ است که برای افزایش نیروی رو به پایین به بیرون کشیده شده است. یک بخش پیکسلی نمای جلو را منعکس می کند و یک دیفیوزر فوق العاده در پایین پایین وجود دارد.

 

گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس، نمای قوسی این ابرخودروی ۴.۶ متری را به طراحی یک کمان سدان های برقی EQE و EQS تشبیه کرد.

 

مرسدس بنز ویژن One-Eleven داخلی

در داخل، تکه‌های دو صندلی در کف ادغام شده‌اند، با پدال‌ها، فرمان F1 چرمی و پشتی صندلی‌ها که به راننده اجازه می‌دهند تا موقعیت رانندگی مناسبی را تنظیم کنند – مشابه آنچه در مرسدس بنز موتور F1 وجود دارد. هایپرکار AMG One.

 

موتیف پیکسلی به داخل کابین نیز منتقل می‌شود و داشبورد اطراف آن از آلومینیوم برس خورده است، در حالی که اطلاعات راننده در یک صفحه نمایش لمسی مرکزی قرار می‌گیرد که آخرین نرم‌افزار MBUX مرسدس را اجرا می‌کند و می‌توان آن را با عملکردهای واقعیت افزوده گسترش داد.

روکش نقره ای صندلی ها با پارچه سفید و چرم نارنجی ترکیب شده است تا ترکیب رنگی متمایز به One-Eleven بدهد.

 

محفظه جمع و جور موتورهای الکتریکی در عقب نیز فضا را برای یک قفسه چمدان بزرگ آزاد می کند – که به دوگانگی احتمالی پرچمداران آینده AMG EV اشاره دارد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.