تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 15:46
30 بازدید
کد خبر : 208376

نقد و بررسی Grand Theft Auto 5

نقد و بررسی Grand Theft Auto 5

استراحت – ارزش صبر کردن را داشت و بعد کمی. بازی بزرگ، مبتکرانه و خنده دار Grand Theft Auto 5 رقیب بهترین بازی نسل فعلی کنسول ها است و ممکن است بهترین بازی تمام دوران باشد. این مطمئناً مورد انتظارترین بازی تمام دوران است، با ۳ میلیون پیش سفارش فقط در بریتانیا. پنج سال پس

استراحت – ارزش صبر کردن را داشت و بعد کمی. بازی بزرگ، مبتکرانه و خنده دار Grand Theft Auto 5 رقیب بهترین بازی نسل فعلی کنسول ها است و ممکن است بهترین بازی تمام دوران باشد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpg

این مطمئناً مورد انتظارترین بازی تمام دوران است، با ۳ میلیون پیش سفارش فقط در بریتانیا. پنج سال پس از GTA 4 بسیار طاقت‌فرسا بوده است، زیرا در ماه‌های منتهی به این اتفاق، تک تک جزئیات گزگز‌کننده ظاهر شده‌اند. این واقعیت که GTA 5 آنقدر انتظارات عظیم را برآورده نمی کند و آنها را از پارک خارج می کند، کاملاً باورنکردنی است، و با وجود یک یا دو گام اشتباه (و یک عروسک بزرگ ناپختگی)، ما از شما می خواهیم کاری را که انجام می دهید کنار بگذارید و آن را بخر. همین الان.

Grand Theft Auto V دنیایی با جزئیات فوق‌العاده را ارائه می‌کند که مملو از کارهایی است که باید انجام دهید، اما این دنیایی برای دوره GTA است. چیزی که در واقع قابل توجه ترین و غیرمنتظره ترین چیز در مورد GTA V است ساختار سه شخصیتی آن است که واقعاً ساختار روایت و گیم پلی بازی را تغییر می دهد.

سه شخصیت اصلی به شیوه‌های منحصر به فرد خود قانع‌کننده هستند و با مجموعه‌ای از انگیزه‌ها عمل می‌کنند. مایکل یک دزد چیره دستی است که برای یک زندگی لوکس پول به دست آورده است، در حالی که ترور شریک سابق او در جنایت است که اکنون در یک پارک تریلر در حال خرید و فروش مواد مخدر است. فرانکلین سنتی‌ترین رهبر به سبک GTA است – یک کلاهبردار کوچک با جاه‌طلبی‌های بزرگ که مایکل او را زیر بال خود می‌گیرد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.jpg

تعامل بین این سه شخصیت چیزی است که بازی را بسیار جذاب می کند. هر کدام انگیزه های بسیار متفاوت خود را دارند که در نتیجه چند کات سین عالی در داستان با کیفیت هالیوود ایجاد می شود. تغییر شخصیت‌ها در طول ماموریت‌ها، تنوع بیشتری را به مراحل انجام می‌دهد، نه اینکه به امکانات تاکتیکی بیشتر و افزایش ارزش تکرار اشاره کنیم. اساساً به شما بستگی دارد که در طول یک ماموریت به یک شخصیت بپیوندید یا در نقش مایکل بازی کنید که او با اسلحه‌های آتشین می‌رود، سپس به Trevor بروید تا بتوانید راننده ماشین فرار باشید. به دور از ماموریت ها، حرکت بین شخصیت ها برخی از جزئیات تصادفی درخشان را نشان می دهد که نگاهی اجمالی به زندگی روزمره هر شخصیت ارائه می دهد.

در حالی که شهر آزادی GTA IV چشمگیر بود، مقیاس دنیای GTA V در سطح دیگری است. از منظر فنی، فضایی از زمین را در بر می گیرد که ظاهراً بزرگتر از GTA است: San Andreas، GTA IV و Red Dead Redemption در کنار هم – ما هنوز مناطق جدیدی از نقشه را ۳۰ ساعت پس از بازی کشف می کردیم. در سطح هنری، سان آندریاس حتی شگفت‌انگیزتر است – از سواحل باشکوه گرفته تا پارک‌های تریلر زباله، سطح جزئیات در جهان چیزی جز شگفت‌انگیز نیست. تنها نقطه ضعف این است که این جاه طلبی کمی فراتر از سخت افزار نسل فعلی است، با نرخ فریمی که می تواند در هنگام مسابقه با سرعت در خیابان های پرجمعیت کند شود. ما به محض اینکه آماده شدید، آن نسخه نسل بعدی را می گیریم، Rockstar.

سری GTA لحظات باورنکردنی را ارائه کرده است، چه مایکل جکسون در حال بازی در رادیو هنگام دزدیدن اولین ماشین خود در Vice City، سوار شدن به جت و پرواز به یک شهر کاملاً جدید در سن آندریاس، یا انجام یک سرقت بانک مانند Heat. در GTA IV GTA V لحظات به یاد ماندنی مانند این را بارها و بارها ارائه می دهد. ما آنها را به نفع اسپویلرها توضیح نمی‌دهیم، اما تکالیف وحشی، تخیلی و فوق‌العاده متنوع هستند – درست زمانی که به خود می‌گویید بهترین ماموریت را تاکنون انجام داده‌اید، بازی کلاسیک دیگری را به نمایش می‌گذارد.

دزدی های جدید بسیار عالی هستند: شما باید ابزارها را پیدا کنید، تیم خود را انتخاب کنید و کار را در چندین ماموریت انجام دهید. اگر مانند ما همیشه فرض می‌کردید که اگر مغز برآمده خود را به جرم تبدیل کنید، در آن کاملاً شگفت‌انگیز خواهید بود، اکنون می‌توانید بفهمید. اما مراقب باشید، مانند بازی‌های قبلی GTA، برخی از ماموریت‌ها می‌توانند سخت باشند، اگرچه چک پوینت سخاوتمندانه به این معنی است که حداقل مجبور نیستید بخش‌های طولانی را بارها و بارها پخش کنید.C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.jpg

GTA V یک بازی عظیم است، با دنیایی عظیم برای کشف، داستان اصلی طولانی و تعداد خیره کننده ای از ماموریت های جانبی. هر شخصیت ماموریت‌های خاصی دارد که آنها را با NPC‌های جدید و پول نقد اضافی آشنا می‌کند – به عنوان مثال، یک کامیون یدک‌کش را به عنوان فرانکلین اداره می‌کند، یا به عنوان مثال ترور به کشتار می‌پردازد. همانطور که پول نقد به دست می آورید، یک بازی دارایی به سبک مونوپولی برای بازی وجود دارد، که به شما امکان می دهد مکان هایی مانند کلوپ های استریپ، بارها و سینماها را بخرید که هر هفته درآمدی برای شما به ارمغان می آورد (اگرچه آنها با مجموعه ای از ماموریت های خاص خود همراه هستند – شما خواهید بود. برای مثال از آنها خواسته می شود که اگر دزد مورد سرقت قرار گرفتند، دزد را دستگیر کنند). شما حتی می توانید در بازار سهام شرکت کنید و از شرکت هایی که در طول بازی از آنها جدا می شوید درآمد کسب کنید.

این گواهی بر کیفیت این فعالیت‌های اختیاری است که با وجود اینکه سعی می‌کردیم داستان اصلی را برای مرور کامل کنیم، مدام حواس‌مان به کارهای دیگر پرت می‌شد. خیال‌پردازی‌های خوب ما رابین هود به این معنی بود که ما به‌ویژه به سمت ماموریت‌های هوشیاری تصادفی کشیده می‌شویم – اگر دیدید شخصی در خیابان دزدیده می‌شود، می‌توانید کلاهبردار را تعقیب کنید و ملک را برای جایزه پس دهید، یا فقط کیف دستی/وسیله نقلیه را نگه دارید. برای خودت. چالش‌هایی مانند پرواز زیر هر پل در بازی نیز به‌طور اجباری اعتیادآور هستند.

بازی‌های ورزشی مانند گلف و تنیس تایگر وودز یا تاپ اسپین را به چالش نمی‌کشند، اما بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند که ویژگی‌های فیزیکی شخصیت‌های شما را نیز بهبود می‌بخشند. همچنین کارهایی در دنیا وجود دارد که فقط برای سرگرمی انجام دهید، مانند تله کابین یا رفتن به ترن هوایی. شما نیازی به انجام هیچ یک از این کارها ندارید، اما همه اینها به این دنیای باورنکردنی روح می بخشد. و بدیهی است که بسیار سرگرم کننده تر و بسیار زیباتر از زندگی واقعی است.


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.