تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1401 - 10:14
47 بازدید
کد خبر : 207833

هدف از آپدیت پنگوئن چه بود؟

هدف از آپدیت پنگوئن چه بود؟

به‌روزرسانی پنگوئن عمدتاً علیه هرزنامه‌های وب با هدف بهینه‌سازی نتایج جستجو برای کاربران است. این بهبود با محتوای با کیفیت بالاتر و بهبود عملکرد فنی وب سایت به دست آمد. به روز رسانی پنگوئن چه زمانی انجام شد؟ اولین به روز رسانی پنگوئن گوگل در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ عرضه شد. همچنین به عنوان پنگوئن ۱.۰

به‌روزرسانی پنگوئن عمدتاً علیه هرزنامه‌های وب با هدف بهینه‌سازی نتایج جستجو برای کاربران است. این بهبود با محتوای با کیفیت بالاتر و بهبود عملکرد فنی وب سایت به دست آمد.

به روز رسانی پنگوئن چه زمانی انجام شد؟

  • اولین به روز رسانی پنگوئن گوگل در ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ عرضه شد. همچنین به عنوان پنگوئن ۱.۰ شناخته می شود. دو به روز رسانی داده ها در اواخر همان سال انجام شد. در اینجا این خود الگوریتم نبود که به روز شد، بلکه فقط پایگاه داده مورد نیاز برای آن بود.
  • در ۲۲ می ۲۰۱۳ دومین به روز رسانی پنگوئن در پنگوئن ۲.۰ انجام شد. تقریباً چهار ماه بعد، گوگل یک بار دیگر به‌روزرسانی داده‌ها را انجام داد.
  • در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۴ گوگل به روز رسانی پنگوئن ۳.۰ را آغاز کرد. تا آن زمان تمام به روز رسانی ها به صورت دستی اجرا می شد.
  • با تجربه به‌روزرسانی پنگوئن ۴.۰ در پاییز ۲۰۱۶، این به‌روزرسانی بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شد. از آن زمان به بعد تنظیمات بیشتر پنگوئن به طور مداوم انجام شده است، درست مانند تغییرات به روز رسانی پاندا، و دیگر دستی نیستند.

 

پیامدهای تنظیم الگوریتم برای مدیران وب سایت

وب‌سایت‌هایی که به دستورالعمل‌های وب‌مستر Google پایبند نیستند، تحت تأثیر به‌روزرسانی پنگوئن قرار می‌گیرند (به عنوان مثال، خرید بک لینک یا دستکاری لینک‌ها به روشی دیگر). در نسخه‌های قبلی، به‌روزرسانی Google Penguin در صورت شناسایی وب‌اسپم، ارزش کل دامنه را کاهش می‌داد. این جریمه سایت در نهایت می تواند منجر به حذف از ایندکس شود. امروزه فیلتر پنگوئن بر اساس URL کار می کند. اگر فیلتر با هرزنامه های وب مواجه شود، این می تواند منجر به از دست دادن رتبه برای صفحات فرعی منفرد شود.

 

با این حال، با معرفی به‌روزرسانی‌های مداوم، همیشه این احتمال وجود دارد که مجازات‌هایی که برای وب‌سایت‌های آسیب‌دیده اعمال می‌شود، سریع‌تر برداشته شود. زمانی که به‌روزرسانی‌ها هنوز به صورت دستی انجام می‌شد، رهایی از جریمه بسیار سخت‌تر بود – این اغلب تا به‌روزرسانی بعدی پنگوئن طول می‌کشید.

 

به روز رسانی پنگوئن پیامدهای گسترده ای برای دنیای سئو داشت. اگر بخش بزرگی از کار سئوکاران قبل از آن هنوز لینک بیلدینگ فعال و دریافت بک لینک از طریق ورودی مهمان یا تبادل لینک بود، لینک بیلدینگ از آن زمان سخت تر شده است. اکنون تلاش‌های بیشتری برای استفاده از محتوای با کیفیت بالا برای افزایش پیوند داوطلبانه به وب‌سایت شما انجام می‌شود. در عین حال، کانال های بازاریابی دیگری مانند رسانه های اجتماعی به منظور افزایش دامنه وب سایت و در نتیجه دریافت بک لینک و ترافیک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

آپدیت پنگوئن با چه اشکالی از وب اسپم مبارزه می کند؟

بر اساس «دستورالعمل‌های کیفیت» گوگل، وب هرزنامه به اشکال مختلف وجود دارد. بر اساس آن، تکنیک ها یا ویژگی های زیر به عنوان وب اسپم در نظر گرفته می شوند:

 

  • لینک های غیر طبیعی: این بک لینک ها می توانند برای مثال با خرید لینک یا اجاره لینک از مزارع لینک تولید شوند.
  • پیوند مصنوعی: اگر عمدتاً پیوندهای کلیدواژه در یک وب سایت تنظیم شده است، بیشتر موردی از وب اسپم است.
  • رشد سریع لینک: اگر یک وب سایت به سرعت لینک های ورودی زیادی را دریافت کند، ممکن است گوگل آن را به عنوان وب اسپم علامت گذاری کند.

 

اگر وب‌مسترها و سئوکاران سایتشان تحت تأثیر به‌روزرسانی پنگوئن قرار بگیرد، چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

کسانی که متوجه می شوند وب سایت آنها تحت تأثیر پنگوئن قرار گرفته است باید فوراً روی تجزیه و تحلیل ساختار پیوند کار کنند. پیوندهای کاتالوگ های وب یا لینک های دریافتی از مزارع پیوند و همچنین محله بد می توانند منجر به کاهش ارزش شوند. یکی از شاخص‌های مهم فعال شدن فیلتر پنگوئن، هشداری درباره «پیوندهای غیرطبیعی» است که گوگل از طریق کنسول جستجوی گوگل برای مدیران وب‌سایت ارسال می‌کند.

در این مورد، تلاش‌های ایجاد لینک قبلی باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا پیامدهای Google Penguin برای وب‌سایت‌های آسیب‌دیده به حداقل برسد. 

یکی از گزینه ها این است که مدیران وب سایت ها به وب سایت های پیوند دهنده نامه بنویسند و درخواست حذف بک لینک ها را داشته باشند. فراتر از این، گوگل یک جایگزین با ابزار Disavow ارائه کرده است. با استفاده از این ابزار می توان بک لینک ها را مستقیماً نامعتبر اعلام کرد. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.