تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1402 - 16:11
217 بازدید
کد خبر : 208755

سافاری به‌روزرسانی‌های عمده حریم خصوصی

سافاری به‌روزرسانی‌های عمده حریم خصوصی

  سافاری ممکن است هیجان‌انگیزترین بخش macOS نباشد، اما اپل به مرورگر وب خود این کار را انجام نمی‌دهد. آخرین نسخه شامل تعدادی بهبودهای مفید، از جمله کنترل‌های بهتر حریم خصوصی، ویژگی‌های رمزگذاری، و توانایی ایجاد «برنامه‌ها» از هر صفحه وب است. جذاب ترین ویژگی ممکن است برنامه های وب جدید باشد. این یک وب‌سایت

 

سافاری ممکن است هیجان‌انگیزترین بخش macOS نباشد، اما اپل به مرورگر وب خود این کار را انجام نمی‌دهد. آخرین نسخه شامل تعدادی بهبودهای مفید، از جمله کنترل‌های بهتر حریم خصوصی، ویژگی‌های رمزگذاری، و توانایی ایجاد «برنامه‌ها» از هر صفحه وب است.

جذاب ترین ویژگی ممکن است برنامه های وب جدید باشد. این یک وب‌سایت را مانند هر برنامه دیگری در داک شما در macOS قرار می‌دهد و آن را با یک رابط کاربری حداقلی باز می‌کند که کمک می‌کند این واقعیت را پنهان کند که شما فقط از یک صفحه وب در مرورگر استفاده می‌کنید. اگر این شبیه به نظر می رسد، به این دلیل است که تقریباً دقیقاً مانند میانبرهای کروم Google است که می تواند یک پیوند را با یک فاویکون در داک شما قرار دهد و سایت را در یک قاب ساده و بدون هیچ یک از کنترل های معمولی مرورگر باز کند. این کمک می‌کند تا مرز بین دسک‌تاپ و برنامه‌های وب، که بخشی از کل پیشرفت کروم بود، محو شود، به‌ویژه زمانی که به سیستم عامل کروم تبدیل شد.

با این حال، مهم‌ترین پیشرفت‌های Safari، حفظ حریم خصوصی نه تنها در macOS، بلکه iOS 17 و iPadOS 17 نیز هست. اکنون مرور خصوصی ردیاب‌ها و اثرانگشت شما را از سایت‌ها مسدود می‌کند تا نتوانند شما را شناسایی کنند. همچنین اکنون می‌توانید جلسات مرور خصوصی را پشت اثر انگشت خود قفل کنید، بنابراین می‌توانید بدون نگرانی از اینکه کسی می‌تواند در حالی که برای هدیه خرید می‌کنید یا مجبور به تعطیل کردن جلسه خود هستید، از رایانه خود فاصله بگیرید.

نمایه‌ها در macOS و iPadOS به شما امکان می‌دهند مرور خود را بر اساس موضوع یا زمینه جدا کنید. بنابراین می‌توانید، برای مثال، همه برگه‌های کاری خود را در یک پنجره Safari جداگانه که کوکی‌ها، پسوندها و موارد دلخواه خود را دارد، نگه دارید. سپس می‌توانید به‌سرعت به نمایه شخصی‌تان بروید و از جایی که ترول کردن eBay را برای خرید دوربین‌های قدیمی متوقف کردید، ادامه دهید.  

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.