تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 بهمن 1401 - 21:35
221 بازدید
کد خبر : 207695

مرغ مگس خوار چیست؟

مرغ مگس خوار چیست؟

به روز رسانی مرغ مگس خوار بازنویسی اصلی الگوریتم جستجوی گوگل بود که سعی در درک زبان و زمینه طبیعی داشت. به روز رسانی مرغ مگس خوار چیست؟ به روز رسانی مرغ مگس خوار یک به روز رسانی قابل توجه از الگوریتم جستجوی گوگل است که بر تفسیر پرس و جوهای زبان طبیعی و بافت

به روز رسانی مرغ مگس خوار بازنویسی اصلی الگوریتم جستجوی گوگل بود که سعی در درک زبان و زمینه طبیعی داشت.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpg

به روز رسانی مرغ مگس خوار چیست؟

به روز رسانی مرغ مگس خوار یک به روز رسانی قابل توجه از الگوریتم جستجوی گوگل است که بر تفسیر پرس و جوهای زبان طبیعی و بافت کلمات در یک رشته جستجو تمرکز دارد تا نتایج دقیق تری ارائه دهد و نیت جستجوگر را بهتر برآورده کند. مرغ مگس خوار مانند به روز رسانی های قبلی پاندا و پنگوئن به الگوریتم موجود اضافه نشده بود. این یک بازنگری کامل بود و حتی آمیت سینگال خود گوگل نیز ادعا کرد که این بزرگترین بازنویسی الگوریتم از سال ۲۰۰۱ بوده است.

اگرچه چندین سال از عمر آن می گذرد و تغییرات زیادی روی الگوریتم ایجاد شده است، به روز رسانی مرغ مگس خوار نقش اساسی در ایجاد انقلابی در جستجوی گوگل ایفا کرد. بهینه سازی موتورهای جستجو را تغییر داد و راه را برای چشم انداز جستجوی مدرن هموار کرد. از آنجایی که هنوز هم تا به امروز مرتبط است، درک اینکه بروزرسانی مرغ مگس خوار چیست، چه کاری انجام می دهد و تأثیر ماندگار آن بر سئو و همچنین خود جستجو بسیار مهم است.

تاریخچه مختصری از به روز رسانی مرغ مگس خوار

گوگل برای اولین بار مرغ مگس خوار را در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳، پانزدهمین سالگرد جستجوی گوگل معرفی کرد، اگرچه در آن زمان قبلاً یک ماه از آن استفاده می شد. این به‌دنبال به‌روزرسانی بدنام پاندا و پنگوئن بود که به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ عرضه شدند. این به‌روزرسانی‌ها عمدتاً به دنبال جریمه کردن محتوای ضعیف و تاکتیک‌های سئو کلاه سیاه مانند شبکه‌های وبلاگ خصوصی و طرح‌های پیوند بودند.

هر دوی این به‌روزرسانی‌های الگوریتم پیامدهای جدی برای بسیاری از وب‌سایت‌ها از جمله کاهش قابل توجه ترافیک و رتبه‌بندی جستجو داشتند. با این حال، آنها همچنین ارزش بسیار بیشتری برای محتوای خوب نوشته شده و بک لینک های ارگانیک و مرتبط قائل هستند، که هر دوی آنها هنوز برای سئوی سایت بسیار مهم هستند. مرغ مگس خوار از پایه و اساس این به روز رسانی ها ساخته شده است تا نحوه اتصال Google جستجوگران را با این نتایج بهبودیافته و با کیفیت بالاتر بهبود بخشد.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\22.jpg

چگونه مرغ مگس خوار بر جستجو تأثیر گذاشت

مرغ مگس خوار روشی را تغییر داد که گوگل زبان مورد استفاده در جستجوی جستجوگر را درک می کند. قبلاً گوگل به تک تک کلمات کلیدی در یک پرس و جو نگاه می کرد و نتایجی را با کلمات کلیدی مشابه یا مشابه در یک صفحه برمی گرداند. اینکه چند وقت یکبار از یک کلمه کلیدی معین در یک صفحه استفاده می‌کنید – یا چگالی کلمه کلیدی یک صفحه – مهم‌تر از استفاده از کلمات کلیدی به‌طور طبیعی در محتوایتان بود.

به روز رسانی مرغ مگس خوار شروع به بررسی نحوه استفاده از زبان در پرس و جوها و صفحات کرد تا درک بهتری از اطلاعاتی که مردم واقعاً به دنبال آن هستند. به جای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به صورت جداگانه برای انتخاب نتایج، گوگل اکنون به معنای واقعی کلمات کلیدی، از جمله زمینه مرتبط و رابطه بین کلمات در یک جستجو می‌پردازد. به این ترتیب، الگوریتم گوگل می‌تواند درباره زبان، نحوه جستجوی انسان برای اطلاعات و اطلاعاتی که می‌خواهند بیشتر بیاموزد – و جایگاه خود را به عنوان بهترین موتور جستجوی موجود مستحکم کند.

C:\Users\mohammad\Downloads\1\images.jpeg

علاوه بر این، مرغ مگس خوار همچنین ویژگی های مقایسه و فیلتر جدیدی را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERPs) ارائه کرد. گوگل یک سال قبل از مرغ مگس خوار، نمودار دانش را راه اندازی کرد، که این به روز رسانی جدید برای ایجاد و بهبود آن کار کرد. نمودار دانش اکنون ممکن است مقایسه بین دو جستار مشابه – مانند مقایسه یک پرتقال با انواع دیگر مرکبات – را نشان دهد و به کاربران اجازه دهد از یک چیز به چیز دیگر فیلتر کنند. باز هم، همه اینها بخشی از تلاش های گوگل برای ارتباط موثرتر کاربران با اطلاعات دقیق است.

ظهور جستجوی معنایی

به روز رسانی مرغ مگس خوار بر اساس مفهوم جستجوی معنایی یا جستجو با معنی به جای تطبیق واقعی کلمات یا عبارات است. این نه تنها نحوه ارتباط انسان‌ها را با دقت بیشتری منعکس می‌کند، بلکه Google را برای جستجوهای تلفن همراه و صوتی و همچنین جستجوهای طولانی و مکالمه در دسترس‌تر می‌کند.

مرغ مگس خوار پیشرو مهمی برای به روز رسانی های الگوریتم های آینده است که بر روی این ویژگی ها تمرکز دارد، مانند Mobilegeddon و نمایه سازی و طراحی mobile-first. در اعلامیه مرغ مگس خوار، آمیت سینگال توضیح می دهد که "مکالمه" با گوگل نیز باید طبیعی تر باشد. مقایسه رشته‌های کلیدواژه‌ها چندان یک مکالمه نیست و این روش یافتن اطلاعات معنی‌دار در SERP را برای افرادی که از دستگاه تلفن همراه یا صدای خود استفاده می‌کنند بسیار دشوارتر می‌کند. اساسا مرغ مگس خوار برای بهبود تجربه جستجو برای این کاربران ضروری بود.

جستجوهای موبایل در سال ۲۰۱۵، تقریباً دو سال پس از اجرای Hummingbird و اندکی پس از به روز رسانی Mobilegeddon، از جستجوهای دسکتاپ پیشی گرفت. گوگل این تغییر را پیش بینی کرد و مرغ مگس خوار را به عنوان راهی برای آماده شدن برای آن و آموزش الگوریتم از قبل راه اندازی کرد. از آنجایی که زمان زیادی از Mobilegeddon گذشته است، به راحتی می توان فراموش کرد که واقعاً تغییر به جستجوی معنایی چقدر چشمگیر بوده است. در حال حاضر، مواردی مانند بهینه سازی برای موبایل، طراحی وب ریسپانسیو و سرعت صفحه برای سئو موثر داده شده است. حتی سال‌ها پس از این واقعیت، مهم است که نقش مرغ مگس خوار در افزایش جستجوی تلفن همراه و صوتی را به خاطر بسپاریم. بدون این به روز رسانی الگوریتم گوگل، جستجوی معنایی ممکن است آن چیزی نباشد که امروز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.