تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 16:45
273 بازدید
کد خبر : 208852

گوگل و یاهو با قوانین سختگیرانه تر برای ارسال کنندگان ایمیل انبوه دنبال هرزنامه می روند

گوگل و یاهو با قوانین سختگیرانه تر برای ارسال کنندگان ایمیل انبوه دنبال هرزنامه می روند

  به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از پی سی ماگ هم گوگل و هم یاهو قصد دارند «آستانه نرخ هرزنامه» را اعمال کنند که فرستندگان ایمیل انبوه باید زیر آن بمانند وگرنه ممکن است با فیلتر شدن مواجه شوند. جیمیل گوگل و یاهو در حال اضافه کردن قوانین جدیدی هستند که وعده جلوگیری

 

به گزارش بای رپورتاژ و به نقل از پی سی ماگ هم گوگل و هم یاهو قصد دارند «آستانه نرخ هرزنامه» را اعمال کنند که فرستندگان ایمیل انبوه باید زیر آن بمانند وگرنه ممکن است با فیلتر شدن مواجه شوند.

جیمیل گوگل و یاهو در حال اضافه کردن قوانین جدیدی هستند که وعده جلوگیری از ایمیل های ناخواسته را آسان تر می کند. این شامل الزام فرستندگان ایمیل انبوه برای اضافه کردن تابع لغو اشتراک برای همه پیام‌ها می‌شود.

 

محدودیت‌های جدید این شرکت‌ها، فرستندگان ایمیل انبوه یا حداقل در مورد گوگل، کاربرانی را که روزانه بیش از ۵۰۰۰ پیام به آدرس‌های Gmail ارسال می‌کنند، هدف قرار می‌دهد. هر دو شرکت اعلام کرده‌اند که ایمیل‌های فرستنده‌های انبوه را که از نرخ تعیین‌شده هرزنامه عبور می‌کنند، فیلتر می‌کنند.

 

گوگل در یک پست وبلاگی نوشت: «در حرکت رو به جلو، یک آستانه شفاف نرخ هرزنامه را اعمال خواهیم کرد که فرستندگان باید زیر آن بمانند تا اطمینان حاصل شود که گیرندگان Gmail با پیام‌های ناخواسته بمباران نمی‌شوند. “این اول یک صنعت است، و در نتیجه، شما باید هرزنامه کمتری را در صندوق ورودی خود مشاهده کنید.”

 

گوگل قوانین جدید را در ماه فوریه اجرا خواهد کرد در حالی که یاهو در سه ماهه اول این کار را انجام خواهد داد. گوگل می‌گوید حفاظت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ۹۹.۹ درصد از پیام‌های هرزنامه و فیشینگ را که صندوق‌های ورودی کاربران را بمباران می‌کنند، فیلتر می‌کند. این شرکت افزود: «اما اکنون، نزدیک به ۲۰ سال پس از راه‌اندازی جی‌میل، تهدیداتی که ما با آن روبرو هستیم پیچیده‌تر و فوری‌تر از همیشه هستند.

یک قانون جدید، فرستندگان ایمیل انبوه را ملزم می‌کند که سیستم‌های احراز هویت، از جمله SPF، DKIM و DMARC را برای جلوگیری از جعل ایمیل یا زمانی که فرستنده سعی می‌کند ایمیلی را با استفاده از دامنه دیگری جعل کند، اتخاذ کنند. گوگل در توجیه محدودیت های آینده گفت: «نباید نگران پیچیدگی استانداردهای امنیتی ایمیل باشید، اما باید بتوانید با اطمینان به منبع ایمیل اعتماد کنید.

 

طبق سند پشتیبانی گوگل، دو قانون دیگر شامل لغو اشتراک ایمیل‌های انبوه برای مشتریان با «یک کلیک» و اعمال آستانه نرخ هرزنامه است که برای ارسال‌کنندگان ایمیل غیر انبوه نیز اعمال می‌شود. در مورد Google، فرستنده‌های ایمیلی که از نرخ هرزنامه بیش از ۰.۳% عبور می‌کنند، با “افزایش طبقه‌بندی هرزنامه‌ها” مواجه خواهند شد.

 

گوگل می افزاید: «ما تنها کسانی نیستیم که برای این تغییرات فشار می آوریم. شرکای صنعتی ما نیز نیاز مبرم به ایجاد آنها را می بینند.» با استناد به پشتیبانی یاهو، که محدودیت های مشابهی را در همان روز اعلام کرد و قصد دارد جزئیات بیشتری را در ماه های آینده ارائه کند.

گوگل همچنین گفت: «این روش‌ها باید به عنوان بهداشت اولیه ایمیل در نظر گرفته شوند، و بسیاری از فرستنده‌ها در حال حاضر اکثر این الزامات را برآورده می‌کنند. برای کسانی که برای بهبود سیستم‌های خود به کمک نیاز دارند، قبل از شروع اجرای قانون در فوریه ۲۰۲۴، دستورالعمل‌های روشنی را به اشتراک می‌گذاریم.» 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.