تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 آذر 1401 - 10:43
155 بازدید
کد خبر : 205310

تفاوت ترموود ایرانی با فنلاندی

تفاوت ترموود ایرانی با فنلاندی

  در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. چوب یکی از مواد و املاح و منبع بسیار مهم در بسیاری از صنایع بشمار میرود که کاربردی ان از دوره انسانهای اولیه تا کنون ادامه داشته و به

 

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از مواد و املاح و منبع بسیار مهم در بسیاری از صنایع بشمار میرود که کاربردی ان از دوره انسانهای اولیه تا کنون ادامه داشته و به صورت انبوه در طبیعت زیبایی اطراف و در دسترس انسانها قرار دارد.

نتایج نشان انجام شده روی مواردی و اشیایی که کشف شده نشان میدهد که کاربرد از چوب به ۱۰۰۰۰ سال پیش از میلاد برمیگردد.

که در مواردی بسیار زیادی از ان استفاده صورت گرفته شده است.

اما امروزه روشها های جدید و استفاده از فن اوریهای نوین در واقع جایگذین روشهای کاربردی و استفاده از انواع چوب شده است.

طوری که حتی به ساختار اصلی چوب نیز تغییراتی صورت گرفته که میزان مقاومت استحکام چوب را افزایش میبخشد و میتوان از این محصولات در بخش های مهم و منحصر بفردی استفاده کرد.

که این محصول تازه روی کار امده را چوب ترموود مینامند این محصولات برای اولین بار در کشور فنلاندی به دلیل اینکه این کشور از درختان مرغوب که طی شرایط زیست محیطی بسیار عالی به رشد و نمو رسیده تهیه و تولید شده است.

امروزه با گذشت بیش از ۹۰ سال سابقه تولید انواع چوب ترمووود به یکی از بزرگترین تولید کنندگان چوب ترموود در دنیا تبدیل شده است.

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترمو فنلاندی یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترموود در دنیا میباشد که سابقه ای طولانی در عرصه تولید انواع این محصولات را بر عهده دارد.

و با تولید چوب بسیار مرغوب و باکیفیت و عرضه ان به بازارهای جهانی و کاربرد ان توسط مردم و مشتریان باعث استقبال گرم از این محصولات شده است که این امر موجب شده تا اغلب مردم دنیا بخصوص ان دسته از مردمی که در کشورها و مناطق سردسیر زندگی میکنند نیاز شدید به استفاده از چوب ترموود پیدا کردند.

که این موضوع باعث رشد و پیشرفت در افزایش مشتریان و میزان مصرف چوب ترمود شده که بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای پاسخ گویی به نیازهای مردم و ایجاد یک اقتصاد خوب اقدام به تهیه و تولید این محصولات کردند که باعث شده تا انواع و اقسام ان در بازارهای داخلی وخارجی به چشم بخورد.

چوب ترموود فنلاندی یکی از مهمترین و با ارزشترین مواد و مصالح ساختمانی به سبک جدید بشمار میرود که از ان جهت طراحی و نمای داخلی و بیرونی منازل و ساختمانها بکار میرود .

که با خواص و مزایایی که از خود به جای گذاشته باعث شده تا جایگذین بسیاری از مواد و املاح دیگری مانند سنگ و شن و ماسه و فلراتی مانند اهن و آلمینیوم شود.

ویژگی محصولات ترموود

چوب ترموود الارغم کاربرده های فراوانی که دارد خصوصیات بارزی نیز دارد که دلیل اصلی برای استفاده و کاربرد ان بشمار میرود.

خصوصیات بارزی که هرچه در این ارتباط گفته شود بازهم کم میباشد و بهتر این است که از این محصولات استفاده شود تا میزان خصوصیات و مزیای ان برای علاقمندان ان به اثبات برسد.

چوب ترموود فنلاندی به دلیل اینکه در شرایط اقلیمی بسیار مناسبی به رشد و نمود رسیده خواصهای منحصر بفردی دارد که مواردی از این مشخصها به شرح ذیل میباشد.

  • عایق بودن دربرابر آلودگی های صوتی
  • عایق بسیار مناسب جهت حفظ حرارت گرما و سرما
  • برخورداری از استاندارد های کیفی بین المللی
  • برخورداری از ابعاد و اندازه های استاندارد.
  • بصرفه بودن در هزینه های مصرفی ترمو
  • برخورداری از زیبایی و طراوت طبیعی
  • داشتن نقش و نگارهای پروانه ای شکل
  • سبک بودن داشتن وزن و حجم کم
  • برخورداری از کاربرد و کارایی بودن ترمو
  • حمل و نقل بسیار راحت و اسان
  • تنوع در ابعاد و اندازهها
  • تمیز بودن در هنگام اعمال نصب و اجرای ترموود

که از جمله مواردی هستند که خصوصیات شاخص این محصولات را بیان میکند.

چوب ترموود اش

چوب ترموود اش یکی از محصولات دیگری میباشد که توسط کشور فنلاند به صورت کاملا نرم استاندارد تهیه و تولید میشود و از جمله مواردی است که از درختان زبان گنجیشک به دست می اید که درختان بسیار تنومند و سر به فلک کشیده ای میباشد.

که به دلیل طول عمر درختان زبان گنجیشک که در برخی از انها عمر بالغ بر بیش از ۵۰۰ سال میباشد طول و بلندی ان بیش از ۲۵۰ متر میباشد که برگ های سوزنی شکلی دارد.

از خواص منحصر بفرد این نوع درختان سفت و سخت بودن چوب ان میباشد که حتی بدون اعمال فرایند تبدیل ترموود نیز مقاومت چندین برابر از چوب ترموو فنلاندی دارد.

اما به دلیل این که این نوع درختان دارای طول عمر بسیار زیادی میباشد و جهت کاشت ان سالیان زیادی را در برمیگیرد تولید ان به صورت کاملا خاص صورت میگیرد.

و به دلیل میزان مقاومت و استحکام و زیبایی خارق العاده ان ازمیزان قیمت بسیار گرانتری نسبت به تمامی ترموود تولید شده در دنیا میباشد.

هم چنین از انواع چوب ترمووود اش در بخشهای بسیار مهم و منحصر بفردی استفاده میشود که بسیار در معرض دید قرار داشته باشد.

مانند انواع میزهای غذا خوری دیوار پوش ها اشیاء و اجسام تزئنی و که مهترین این کاربردها ساخت انواع راکت های تنیس روی میز میباشد. که این امر به دلیل سفت و سخت بودن ان است که مورد کاربرد قرار میگیرد.

چوب ترموود اش انواع گوناگون دیگری نیز دارد که تولید کنندگان این محصولات کشورهای کانادا و امریکا ، روسیه اتریش و سوئد میباشد. که این نوع ترموود اش جزء ترموو های خارجی در بازارهای داخلی شناخته میشود.

مجموعه کیا وود

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با چوب ترموود بی عنوان ( خرید رنگ ترموود ، چوب ترمووود ، ترموود ایرانی ، ترمووود فنلاندی ، نصب و اجرای ترمو ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

راه های ارتباطی با ما : ۰۹۱۲۲۰۶۳۴۸۱ – ۲۶۸۵۷۲۳۲

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.